torstai 5. marraskuuta 2015

Hei, hei mitä kuuluu?

On kulunut taas tovi viimeisimmästä postauksesta,syynä lähinnä se, ettei minulla vaan ole kuvia! Toinen syy on se, että olen taas ollut kiitettävän paljon kipeänä. Ponia oon liikuttanut vointini mukaan, mutta kaverit ovat sitä liikuttaneet muutamankin kerran. Mua itteeni ärsyttää kipeänä oleminen aivan suunnattomasti, koska silloin ei pääse liikkumaan, eikä ratsastamaan. 


Oon ollut siis kotona melko paljon, omassa kodissa, johon pääsin muutama viikko takaperin muuttamaan ja oon ihan rakastunut tähän paikkaan! Tänne on aina kiva tulla ja täällä on kiva olla. Nukun todella hyvin ja minulla on motivaatiota tehdä vaikka mitä (jos nyt ei lasketa sitä, että olen ollut kipeänä, enkä ole voinut oikein tehdä mitään ihmeempää..
Olin syyslomalla tosiaan päikässä ja tehtiin töitä ja liikuttelin ponia. Silloin oli vaan niin hyvä porukka ja tosi mukavaa ja rentoo.


Poni on nyt viimepäivinä ollut aika villinä ja kouluratsastuksen lisäksi oon saanut treenata rodeoratsastusta. Toki me hypättiinkin yksi päivä ja silloinkin poni oli ihan liekeissä. Se tekee välillä sitä, että se vaan pukittaa ja lähtee ihme pukkilaukkaa joka ilmansuuntaan yhtäaikaa ja loputon ihmetys on siinä, etten ole tullut alas (kopkopkop oli pakko koputtaa puuta..)! Muunmuassa eilen kävin ratsastamassa (vaikka olin vähän kipeä, enkä tiedä oliko se hyvä idea terveyteni kannalta) ja poni oli ihan super hyvä! Loppuraveilla se "säikähti" viereisellä kentällä menevää hevosta ja kun kevensin, se lähti nopeasti vasemmalle, multa tippu molemmat jalkkarit ja sitten alko hirvee pukittaminen. Sain ponin kuitenkin pysähtymään ja sen jälkeen se oli taas normaali oma itsensä. Se tekee tätä normaalisti keväällä, kun ilmat alkaa lämpenemään, mutta nyt sillä on joku syysvillitys varmaan menossa:D


(Kuvat syysloman estereenien alusta c) Sina)



Tosiaan, miten niin ratsastaminen oli eilen huono idea? Noh, tänään aamulla olin valmistautunut lähtemään huonovointisena kouluun. Lähdin ajamaan Kiuruvedelle ja matkalla jouduin sitten pysähtymään kun aamupalat ei tahtoneetkaan enää pysyä mahassa.. Tulin kotiin ja mittasin lämmön ja olihan mulla vähän kuumetta. Ei paljoa, mutta oli kuitenkin ja koko päivän on ollut tosi kylmä ja onhan se kuume siitä vielä noussut..


Nyt vaan koitan yrittää syödä, että saisin vedettyä vitamiineja, jotta joskus tästä parantuisin. Huomenna jos ei aamulla ole kuumetta, menen kouluun, mutta jos aamulla on lämpöä, jätän suosiolla väliin, että ensi viikolla olisin täysin terve.. Ensi viikon suunnitelmissa on tosiaan päästä terveenä käymään koko viikon koulussa ja ponin luona! Ei luulisi sen olevan kovinkaan vaikeaa, mutta tuntuu olevan.. Palataan luultavasti ensi viikolla astialle ja nyt vaan pidän sormet ja varpaat ristissä, etten enää tulisi koko loppuvuotena kipeäksi! Ehkä liikaa toivottu, mutta unelmoiminen on puoli voittoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti