sunnuntai 30. heinäkuuta 2017

Tilanne päivitystä - missä me asummekaan?

"Teillä on ratsukkona todella hyvä yhteinen sävel"

Paljon on tapatunut viimeaikoina ja olen ollut blogin osalta aikaansaamaton, joten nyt on ehkä aika vähän taas valottaa meidän tekemisiä, mm. muuttoa. Aloitetaan kuitenkin siitä, mitä tapahtui Tapsan tallilla ennen kuin vaihdettiin paikkaa. 


Hypättiin kerran viikossa Krissen estetreeneissä. Krisse on todella osaava ja todellakin minun mieleeni. Poni oli kaikissa kolmess valmennuksessa super hyvä ja pääsin sitä kautta itsekin hyppäämisen makuun jälleen! Estekorkeudet eivät pysyneet ensimmäisissäkään treeneissä kovin matalina, mutta hankalalta se ei kuitenkaan tuntunut vaikka olikin vuoden hyppytauko. Rusina tietenkin hyppäsi säännöllisesti, mutta minun tauko hieman arvelutti alkuun itseäni. Kuitenkin Krissen mukaan taukoa ei huomannut lainkaan ja meistä Rusinan kanssa näkyy ulospäin toimivuus ratsukkona.


Sileälläkin on alkanut sujua tosi kivasti. Vuokon treeneissä on käyty ja tehty paljon itsenäistä harjoittelua hyppäämisen ja maastoilun lisäksi. Viimeisimmässä Vuokon treenissä tehtiin ympyrällä vastalaukkaa ja vasen laukka on paljon heikompi. Myöskin huomattu on, että ponin ylälinjassa ei näy niin paljon lihasta, kuin vuosi sitten - kaula ei ole niin jytky. Takajalat on kuitenkin alkaneet toimia paremmin kuin koskaan ja sen huomaa eteenkin siitä, että ravissa on entistä hankalampi istua, mutta kyllä minä siinäkin opin varmasti istumaan!


Sitten päästään suurimpaan muutokseen, nimittäin muuttoon. Muutettiin nimittäin takaisin Iisalmeen, Rusina samalle tallille, mistä Kuopioon lähdettiinkin ja minä kotiin. Treenit jatkuu nyt täällä kuten ennenkin! Nyt kun kaikki asiat ovat selkeytyneet, voin taas alkaa säännöllisemmin ja useammin päivittämään blogiakin! Minulla on vähän enemmän aikaa nyt kirjoittaa kuin aikaisemmin, sillä tallille on lyhyempi matka ja kotona minulla ei ole ihan niin paljon "ylimääräistä" tekemistä kuin vanhempieni luona, jossa siis olen majaillut. Mutta seuraavaan kertaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti