torstai 4. huhtikuuta 2013

Pesua ja pyykkiä

Facebookissa puhutaan paljon hevosten herpesviruksesta.

"Virukset aiheuttavat hengitystietulehdusta, jonka oireita ovat muun muassa sierainvuoto, kuume ja ruokahaluttomuus. Tartunta voi myös aiheuttaa eriasteisia hermosto-oireita, jotka näkyvät yleensä takaraajojen koordinaatiovaikeuksina."

Näin kerrottiin SRL:än nettisivuilla.
Tänään siis lueskelin tuon tyylisiä artikkeleja, sekä törmäsin monia kertoja facebookissakin asiaan liittyviin tilapäivityksiin yms.


Otin siis asian todellakin vakavasti ja päätin, ettei yksikään hevonen saa tartuntaa minun takiani. Joten - ratsastuskamat kasoihin ja pyykkikone töihin. Pesin myöskin kahdet tallikengät: toiset Puhille ja toiset Lapparille. Pesen tässä samalla myös talvitakin ja housut tuonne kaappiin odottamaan ensi talvea.




Nyt joku saattaa ajatella, että oon iha outo ja hössötän turhaan, mutta tuskinpa vaan. Tai jos hössötänkii, nii tuskin siitä mitään haittaa on että "pelaan" varman päälle. Hevoset on mulle tositosi tärkeitä, enkä halua, että niille tapahtuu mitään pahaa.

Toivottavasti muutkin ottavat tämän asian tosissaan, eivätkä ajattele, että "hällä väliä. Ei mua kiinnosta pestä mun tallivaatteita, vaikka meenki tallilta toiselle".

4 kommenttia:

  1. otan minäkin tuon homman ihan tosissani, ei mennä pikille vähään aikaan etteivät siellä saa tartuntaa! pikikin on jo vanha hevonen nii ei tiedä mitä voi tapahtua:/

    VastaaPoista
  2. Oon kanssas samaa mieltä, hienoa että pesut kaikki ratsastus varusteesi:):)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu (: ei oo yhtää kiva juttu tämmöne, mut parempi ku ei leviä (:

      Poista