keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Ei oo enää todellista!

Noh, jälleen kipeenä! Mulla ei enää riitä järki tälle sairastelulle! Yskä mulla on ollut jo hiihtoloman lopusta lähtien ja nuha ja silmätulehdus kävivät nopeasti. Juuri kun ehdin ajatella, että ainoastaan yskä piinaa, yhden yön aikana mulle tuli jostain nuha takaisin! En tajua..
Koitin kovasti käydä koulussa tämän lyhyen viikon nuhasta ja yskästä huolimatta, mutta tänään ei vaan enää pystynyt siellä olemaan kun mua yskittää koko ajan, nenä vuotaa ja aivastuttaa ja VÄSYTTÄÄ. Öisin nukun tosi huonosti kun välillä en saa henkee ja sitten kun vihdoin nukahdan, nukun tosi levottomasti ja oon aamulla tosi väsynyt.


Alku viikosta siis olin ahkerasti koulussa ja liikutin ponia. Maanantaina meillä oli aamulla koulutunti, jossa menin Hinkulan uudella 178(?)cm korkeella hevosella, Hupulla. Tykkäsin tosi kovasti, mutta se on vaan ihan jumissa ja sillä oli epäsopiva satula, joten siitä ei ollut kiva tehdä välillä töitä. Silloin kun eläin liikkui hyvin, se oli ihan tosi kiva! Lopputunnista sen satula oli valunut liian taakse ja paino säkää, jolloin se jopa hetkittäin ontu ja keuli ja pakitettiin kahdesti seinään. Siirrettiin satulaa eteenpäin ja se oli taas puhdas. Eron kyllä huomasi alun ja lopun välillä todella selvästi, mutta Hupun vaan pitäisi päästä kunnon hierontaan tai sitten vaihtaa kotia.. Harmi..


Tiistaina meillä oli koulussa estetunti, jossa menin Irenelle, joka on juuri sellainen true esteTamma. Olin alkuun vähän hukassa kun se ei tullut kuolaintuntumalle samalla tavalla kuin nuo sellaiset vähän koulupainotteisemmat hevoset, enkä oikein päässyt istunnalla vaikuttamaan tarpeeksi. Pikkuhiljaa työskentely alkoi sujua jotenkin ja hypyt meni ihan kivasti. Voisin mennä sillä toistekin ja vaikka koulua! Tosiaan ensimmäinen kerta oli kun kyseisellä hevosella ratsastin, joten ihan mielenkiinnolla odotan tulevaa!

Rusinan kanssa ollaan lähinnä väännetty koulua. Maanantaina se oli oikein kiva ja toimi aika mukavasti, vähän laiska, mutta sellanen kuitenkin melko letkeä.
Tiistaina se oli tosi kiva ja teki puhtaita vaihtoja ilman puomia (Jee!!), mutta kuski ei ollut ihan mukana ja hyvässä hapessa. Olin niin väsynyt eikä henki oikein kulkenut hyvin, joten menin melko vähän aikaa. Lopuksi makasin vaan ponin kaulalla ja melkein jopa nukahdin siihen! Vietiin poni talliin ja sitten lähdinkin asuntolalle lepäämään.


Nyt lepäilen ja vietän pääsiäisen kotona, Rusinaa liikutetaan Hinkulassa. Huoh. Oon vaan itse ihan täynnä tätä kipeenä olemista, mutta ei kai tässä auta muu kuin mennä napsimaan marjoja, että tästä joskus parannutaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti