maanantai 25. tammikuuta 2016

Koulupenkillä

Tosiaan perjantaina löytyi meille sopiva satula ja mä rakastuin siihen! Aluksi oli tarkoitus ostaa musta penkki, mutta tämä satula vei mun sydämen niin mukavuudellaan kuin ulkonäölläänkin, joten siitä tuli sitten minun ja Rusinan uusi kaveri. Poni liikkuu vaan niin paljon paremmin tuolla koulusatulalla verrattuna yleissatulaan, sillä ratsastaja saa jalat paremmin "hevosen ympärille" ja sillä pääsee paremmin vaikuttamaan istunnalla. Ostin myös Hööksiltä jalustinhihnat ja jalustimet sekä ruskeat suitset, jotka on aivan ihanat! Toivottavasti ne kestäisivät edes hetken!


Tosiaan Stiina oli minun mukana tallilla eilen, joten sain kuvia tänne blogiinkin pitkästä aikaa! Poni oli ihan hyvä ratsastaa; liikkui eteenpäin ja kuunteli niin pohje- ja ohja-apuja ja istuntaa tosi hyvin ja oli melko pehmeä ratsastaa. Minä tarvitsen vain todella paljon lisää treeniä, sillä kuten kuvista huomaa, ratsastan todella pitkällä ohjalla ja minun istunta on vähän mitä on, joten treeniä on edessä! Olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt siitä, miten hyvä poni oikeasti oli ratsastaa, vaikka meillä onkin ollut taukoa jonkin verran.

Kuski säätää, mutta poni on upee!

Tässä ollaan lähdössä keskiraviin. Huhhuh miten paljon minulla on opeteltavaa.
Tänään meillä oli koulussa ratsastustunti, jossa menin uudella tuttavuudella, Muumilla. Ennenkuin kerron siitä sen enempää, kerrottakoon, että Rusina oli vähän päättänyt seikkailla ja oli jollain ihmeen kaupalla päässyt omasta tarhastaan kahden sähkölanka-aidan läpi Muumin kanssa samaan tarhaan ja siellä ne onnessaan yhdessä hengaili ilman minkäänlaisia rähinöitä, kun olin eilen hakemassa ponia tarhasta! Kuitenkin, menin Muumilla tunnilla, josta tykkäsin tosi paljon, vaikka se oli vähän epätasainen, vino eikä kantanut itseään kunnolla, mutta siinä oli niin paljon potentiaalia ja "sitä jotain", että oikeasti tykästyin siihen kimoon tammaan! Kuvia tunnista tai koko hevosesta minulla ei ole, mutta päätin ilmoittaa tällaisenkin asian.
Tunnista minulle jäi kuitenkin haava käteen, sillä Muumin ohjat ei olleet parhaasta päästä, joten minulla hankasi sormen auki. Siihen vähän koskee, joten Juulia meni ponin tänään ja nyt rasvailen sormea ja huomenna oon taas ratsastushommissa. Juulialla ja ponilla meni tosi kivasti ja miellytti minun silmää suunnattomasti!

Kuva on napattu videolta, joten siksi laatu on mitä on
Tosiaan, huomenna reenit jatkukoon ja nokka kohti uusia seikkailuja ja kommelluksia. Se on nyt näkemisiin (vai pitäisikö sanoa lukemisiin)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti