sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

On siis kevät

Lumet on tosiaan sulaneet aika vauhdilla ja se tuo tullessaan niinkin ihania asioita kuin kura ja karvan lähtö. Olen siis edelleen työssäoppimis jaksolla Koljonvirran ratsastuskoululla ja poni asustelee myös Iisalmessa Saaran tallilla ja arki sujuu melko mukavasti.
TO-paikassa minun työnkuvaan kuuluu lähinnä karsinoiden ja tallin siivoamista ja hevosten tarhaamista. Noiden lisäksi minun tehtäväni vaihtelevat melko suuresti hevosten harjaamisesta maneesin urien lapioimiseen/ratsastamiseen. Talvikarva tosiaan on irtoamassa ja se tuo mukanaan erittäin paljon irtokarvaa, joten loimien sisäpintoja ja huopia olen päässyt harjailemaan erittäin paljon ja hevosia olen käynyt läpi hikiviilan kanssa, jotta ylimääräinen karva saataisiin mahdollisimman tehokkaasti irtoamaan, jottei tätä karvatsunamia jatkuisi ihan loputtomiin.


Olen päässyt myös nyt kolme kertaa ratsastamaan TOn aikana. Kahdesti olen mennyt Rilli-ponilla, joka on mielestäni melko kiva niin koulu kuin estepuolellakin. Rilli on mielestäni minulle vähän pieni. Ei muuten, mutta minun pitkät jalkani ovat ongelma, jolloin minun pitää laittaa lyhyet jalustimet, jotta siellä voi kunnolla vaikuttaa poniin.



Sitten olen mennyt Artulla koulua ja rataharjoituksissa pientä rataa. Tästä enemmän, jos saan kuvia jostain.
Yksi hevonen, jolla olen ratsastanut oli aivan huikea ainakin tällä ainoalla kerralla mitä sillä olen mennyt. Jasu. Alkuun se oli niin hidas, että meinasin luovuttaa, mutta ai että se oli kiva kun se heräs ja alko liikkua!


Työssäoppimisen lisäksi olen ratsastanut siis tietenkin Rusinaa. Poni on ollut ihan jees ja viime viikolla päästiin pitkästä aikaa hyppäämään. Hypättiin ihan esteen kokoisia esteitä, eikä minulla ollut missään vaiheessa sellainen olo, etten tahdo hypätä. Tällainen olo tuli tosi useasti Hinkulassa hypätessä, mutta nyt Rusinalla eikä Koljon hevosilla tätä ole ollut lainkaan.


Pari kertaa olen ratsastanut myös koulukaverini hevosta, lämppäriruunaa Kassua. Ekalla kerralla koko ratsastuskerta meni neuvotteluun siitä, ottaako ruuna avut vastaan vaiko ei. Lopulta sain tahtoni läpi ja se oli silloin aika ok. Toinen kerta oli niin hyvä! Aluksi tein paljon työskelntelyä käynnissä, jotta avut saatiin läpi ja kun otin ravia, se oli koko ajan melko tasainen ja pehmeä ja kantoi itse itsensä ja oli ihan super hyvä!


Näillä mennään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti