maanantai 8. syyskuuta 2014

Kuumetta pukkaa

Joo eli tosiaan Rusina on ollu nyt tosi kivasti uudessa kodissaan ja meillä on ollut kivaa. Harmittaa vaan kun muutkin ovat jo joutuneet sitä liikuttamaan ja varsinkin nyt, kun minulla epöillään keuhkokuumetta, mutta toivottavasti se ei ole sitä. Kelataan nyt kuitenkin aikaa taaksepäin!
Viime viikon tiistaina oli jo päivä, jolloin en itse voinut käydä ratsastamassa koska olin luokan kanssa Maaseutu päivillä tai jossain Muuruvedellä, joten kaverini Hensu kävi ratsastamassa. Edellisenä päivänä Hensu kävi mun kanssa ponin luona ja kokeili, miten poni kulkee. 


Tiistaina Rusina oli ollut aika kiva! Keskiviikon poni sai kokonaan vapaaksi kun tulimme Stiinan kanssa myöhään Muuruvedeltä. Torstaina sillä oli kevyt juoksutuspäivä, sillä meillä alkoi päikkä, eli tallityöviikko Hinkulassa.



Perjantaina ratsastin kunnolla ja testattiin kankia! Poni otti ne tosi nätisti suuhun ja alkuun vähän ihmetteli kun lähettiin ratsastamaan että mitä siellä suussa oikein on, mutta kulki ihan super hyvin ja Stiina opettaa meille laukanvaihtoja, joten niitäkin vähän treenattiin. Lauantaina käytiin Rusinan kanssa maastoilun kautta Hinkulassa koulua vääntämässä ja joskus ois tarkotus mennä sinne hyppäämään. Rusina oli tosi kiltisti koko matkan, mitä nyt kerran lähti pukkilaukkaa kotiinpäin, mutta yllättävän rauhassa oli jos ottaa huomioon, ettei sillä ole maastoiltu Käytännössä ollenkaan ja nyt oltiin ihan ponin kanssa kahdestaan! Mentiin siis raviradan kautta, jossa otettiin vähän ravia ja poni pääs laukkaamaankin maastoon! Pitää ostaa buutsit ja lähtee joskus laukkaamaan kunnolla tohon radalle! 
Tosiaan mentiin kouluvääntöä kentällä ja Hensu tuli siihen kattelemaan. Poni oli aivan huippukiva ja eteenpäinpyrkivä ja hyvä niin, koska meidän ratsastuksen opettajammekin tuli kattomaan menoa ja vammaisratsastuksen valmentaja katteli meidän menoa hetken jostain myös kuulema!:D noh, Apsun mielestä Rusina on tosi hieno poni! Noh, niinhän se on<3


Lauantai-iltana sitten mulle tuli yllättäen kunnon yskän puuskia ja hengittäminen sattu. Hensu ei halunnu enää kattoo sitä menoa ja ensihoitajat tuli tutkimaan mut. Ne epäili keuhkoputken tulehdusta ja anto kipulääkettä, että saan nukuttua ja käski mennä aamulla lääkäriin ja päikkääminen loppui sitten siihen.
Menin lääkäriin ja se sano että mulla on normaali yskä.. Koitin kysellä siltä, sattuuko normaali yskä ja että voinko tehä töitä. Se sano että kevyitä, joten jouduin tallimestarin kanssa hakemaan saikkua! En kumminkaan sen lääkärin diagnoosia halunnut uskoa, sillä illalla mulle nousi melko kova kuume ja olo oli aivan kauhea!


Tosiaan tuo kuva on otettu alkuillasta ja viimeisin mittaus näytti 38,5 astetta, joka on mulle jo jonkin verran, joten menin kotona lääkäriin. Hensu, Reetta ja Märy liikuttaa Rusinaa, vaikka itse haluaisin niin kovasti olla nyt ratsastamassa, mutta ehkä kannattaa nyt vaan koittaa parantua. Olin silloin aikaisemminkin kipeä, enkä oikein ehtinyt parantua vielä kokonaan, ennenkuin tämä uusi tuli. Tänään lääkäri määräs mulle antibioottia ja käski mennä keuhkokuviin keuhkokuumeen varalta. Toivon nyt ettei tämä ole sitä, koska haluan päästä ratsastamaan mun omalla ponilla! Huomenna saan varmaankin tietää mitä se on ja olen nyt sormet ristissä, että tervehtyisin nopeasti!

 
Tosi ärsyttävää kun aina harvoin kun oon kotona enemmän kuin yhen yön, oon kipee enkä pääse Piimän luo.. Ärghh...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti